söndag 3 februari 2013

Ny intervju!

 
 
I fredagens Barometern-OT så var vi med på bild hela familjen och ännu en gång så valde de ut just oss till en intervju! Ett roligt minne till båda barnen såklart. Här kommer intervjun...
 
 
 
 
I mitten av december föddes familjen Normans andra barn. Camilla Norman berättar att det är fullt upp med två barn under två år.
 
 
Hur mår Olle?
-Han mår bra, han har lite magknip ibland, men annars är allt bra med honom. Men vad lustigt, ni ringde oss för 22 månader sedan och frågade hur det var när Maja föddes, fast den gången var det Andreas som svarade!
 
Oj! Det hade jag inte koll på. Men det är en ren slump att ni får svara igen, vi gör urvalet efter hur bilderna ser ut. Jag hoppas ni vill vara med och svara nu när ni fått ert andra barn?
-Absolut, det är bara roligt.
 
Vad tycker Maja om att ha blivit storasyster?
-Hon är jätteglad och pussar och kramar lillebror. Helst vill hon att han ligger i hennes knä så att hon får rå om honom.
 
Hur skiljer sig den första tiden med Olle om du jämför med Majas första månad?
-Man är mer säker i situationen nu. Men vi kan inte ge lika mycket uppmärksamhet åt Olle som åt Maja när hon var nyfödd. Sedan är det ju fullt upp med två barn fast vi håller på att skola in Maja i förskolan nu.
 
Hur kom ni fram till namnet?
-Vi hade tre namn som det stod och vägde mellan. Olof var ett, Olle ett annat, men jag har ett kusinbarn som heter Olof och jag förknippar namnet med honom. Dessutom kan Maja uttala Olle utan problem!
 
Heter Olle något mer?
-Ja, Olle Sven Erik Norman. Namnet Sven finns i Andreas familj och Erik i min.
 
Vad händer i helgen?
-Ja, vad händer då? Det blir Melodifestival, middag med barnens farmor och farfar och en fika med några vänner hoppas jag.

Den andra bilden som vi valde mellan fick bli en ny header! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar